2 Μαρτίου 2011

΄Ελα .ουνί στον τόπο σου να μην σε ξεπατώσω!



Μμμμ και Χμμμμ ...
Τα ΄ παμε, καλέ δεν τα ΄παμε χτες! Καλό μήνα καλέ! Δηλαδή καλά ελπίζω να τον ξεκινήσατε ...

Ο Μάρτης λέγεται Βλάσταρος και Ανοιξιάτης, γιατί είναι ο μήνας που φέρνει την άνοιξη. Στις 21 Μαρτίου έχουμε την εαρινή ισημερία, δηλαδή ίση διάρκεια της ημέρας και της νύχτας. Και Βαγγελιώτης εξαιτίας του Ευαγγελισμού.  


Ο άστατος καιρός είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα του Μάρτη, του Γδάρτη και Παλουκοκαύτη, όπως έλεγαν το Μάρτιο τα παλιά χρόνια , που τα σπίτια ζεσταίνονταν με τζάκια και ξυλόσομπες.

Αμ, το άλλο; Το ξέρετε πως τονε λένε και Δίγαμο; Ο Μάρτης λέει, έχει δύο γυναίκες, μία πολύ όμορφη και φτωχή και μια πολύ άσχημη και πλούσια. Ο κ. Μάρτης κοιμάται στη μέση. Όταν γυρίζει από την άσχημη, ταράζεται, κατσουφιάζει, μαυρίζει και σκοτιδιάζει ο ίδιος μα κι όλος ο κόσμος! Εξ ού κακός καιρός κι εξ ού  παλουκοκαύτης γιατί λόγω παλιόκαιρου καίγανε στις ξυλόσομπες ξύλα μεγάλα σαν παλούκια. Όταν όμως γυρίζει από την όμορφη, ξεστραβομουτσουνιάζει, γελάει, χαίρεται και λάμπει ο κόσμος όλος.

Η γιαγιά μου είχε μια άλλη έκδοση ... πως η γυναίκα που παντρεύτηκε ο Μάρτης, από μπροστά ήταν πολύ άσχημη, ενώ από πίσω ήταν πολύ όμορφη! Όταν ο Μάρτης τη βλέπει κατά πρόσωπο κλαίει κι ο καιρός χαλάει. Όταν την κοιτάζει από τις πλάτες τέλος πάντων δεν βλέπει την ασκήμιας της κι ο καιρός γλυκαίνει γιατί ζέστες τρομερές τον Μάρτη δεν έχουμε. Κι έλεγε και την παροιμία: Ο Μάρτης πότε κλαίει και πότε γελάει. ΄Αστατος τύπος λοιπόν ο Μάρτης -ουχί λοιπόν τυχαίο το δίγαμος- λέγεται και πεντάγνωμος, μιας και δεν ξέρει ούτε ο ίδιος τι καιρό θα κάνει. ΄Ετσι ο λαός λέει επίσης «Ο Μάρτης ώρα βρέχει και χιονίζει κι ώρα μαρτολουλουδίζει».

Παρ΄όλα αυτά είναι περισσότερο ανοιξιάτικος παρά χειμωνιάτικος μήνας. Τον λένε κι ανοιξιάτη.

2 του Μάρτη, του γδάρτη,  του κακού παλουκοκάφτη ... αλλά και του Βαγγελιώτη 
Μαθαίνω έχετε κρύα ...

Ελπίζοντας πως θ΄αλλάξει ο καιρός -καλά θα ήταν ν΄αλλάξουν πολλά, αλλά θαύματα τέλος- έρχομαι να σας επισκεφτώ ...

Μονο που δεν ξέρω τι περιμένω να βρω εκεί στα πάτρια! Το σίγουρο είναι πως θα βρω το γιοκαρίνι μου, τον αδερφό μου και τις φιληφιλεναδίτσες μου! Εξ ου και η μετακίνησης δηλαδή! Χτες πάντως βλέποντας τις ελληνικές ειδήσεις -σε φιλικό σπίτι -εγώ αρνούμαι κατηγορηματικά να πληρώσω για να βλέπω αηδίες- αδερφέ μου τρόμαξα! Ρε παιδιά, η Ελλάδα θα είναι εκεί; Θα βρω τίποτα όρθιο; Ο Βενιζέλος; Θα προσγειωθεί το αερόπλανο; ΄Η ο Βενιζέλος την έκανε και δεν το ξέρουν οι πιλότοι και να δούμε που θα μας ακουμπήσουν! Καλέ το παιδί μου, ο αδερφός μου, πως επιβιώνουν μες σ΄αυτό μπάχαλο; Οι φιληνάδες μου; Αφού τα λέμε κάθε μέρα ... ψέμματα μού λένε; Με Λιβύη μιλάω; Η Ακρόπολη άραγε είναι ακόμα στη θέση της; Θα μου πεις που και να ΄μουν στη Λιβύη! Ναι εντάξει, αλλά δεν είμαι! Ούτε η Ελλάδα είναι στη Λιβύη! Ούτε η Λιβύη είναι Ελλάδα! Τες πα ...  της Λιβύης πάντως γίνεται ... και εν Αθήναις και εν Ελλάδι και εν Λιβύη βέβαια! Τίποτα πάντως δεν είναι σίγουρο την σήμερον ημέραν! Ούτε καν το πως σε λένε! ΄Ασε πια το ποιος είσαι! ΄Οποιος θες είσαι! Αν κι αυτό βέβαια υπήρχε πάντοτες ... από τότε όμως που πήρε μπρος ο Ιστός ... αμησέ τα!!! Γι΄αυτό  πάμε πάλι στα δικά μας -τα σμυρναίικα- τα όμορφα!

Λοιπόν, μέρες τώρα τρώγομαι να σας δώσω καμιά συνταγή βέρα σμυρναίικια αλλά ...
Με βρίσκω λίγο -έως πολύ- σκεφτική στο αν θα πρέπει να το κάνω ...
Να σας δώσω, ιδέες και συνταγές σμυρναίικες αλλά ... το έχω ξαναπεί. Δεν θέλω να σας ζαλίσω με συνταγές -βομβαρδίζεστε από συνταγές, βλ. Ιστός- ούτε να σας κάνω την έξυπνη θέλω ως Σμυρνιά αλλά και ως Σμυρνιά υποφέρω! Δεν θέλε ούτε και το ιστοτοπάκι-μπακαλικάκι μου μου το ξεκίνησα γι΄αυτό! Απ΄την άλλη όμως α) ως Σμυρνιά και β) ως βέρα Σμυρνιά μού τι δίνει να βλέπω όλες αυτές τις γελοίες συνταγές που κυκλοφορούν! Δεν τρώγονται με τίποτα, ούτε αυτοί που τις γράφουν, ούτε και τα παρασκευάσματα που περιγράφουν! Και που να δεις στην τηλεόραση, αηδίες που παρουσιάζουν, στην εδώ τηλεόραση εννοώ γιατί όπως είπαμε εγώ τι βι ελληνική γιοκ! Ενημερωτικά πάντως να ξέρετε ότι κι εδώ μια απ΄τα ίδια! Γαλλική τι βι, Βελγική τι βι, Γερμανική τιβι, κλπ. όλες με το "φαϊ" ασχολούνται! Αλήθεια η οικονομική κρίση πού πήγε; Εδώ -λένε- ο κόσμος δεν έχει να φάει, αυτοί να σου τα φουά-γκρα, να σου το χαβιάρι κι οι καπνιστοί σολωμοί! ΄Ελα ουνί στον τόπο σου να μην ξεπατώσω! ΄Αντε και πες μου τι να κάνω τώρα; Να δώσω συνταγές ή να μη δώσω; ΄Ασε που δεν ξέρω κιόλας αν και που μπορείτε να βρείτε τα υλικά και τι υλικά θα βρείτε!Αφήστε θα το σκεφτώ λίγο ακόμα και βλέπουμε ... Δεν θέλω βέβαια να γίνω και σαν την κολλητή μου! Που τής ζήτησα μια συνταγή ... και το γυροφέρνει από δω και το γυροφέρνει από κει ... και δεν μου λέει έτσι ντόμπρα "Κυρά μου, δεν γουστάρω να στη δώσω" ... λες και δεν το καταλάβαμε μανδάμ!!!

Ες αύριον τα σπουδαία λοιπόν!!! Ναι, αύριο θα είμαι εν Αθήναις! Ελπίζω να είναι και αι Αθήναι εκεί!!!

Ε.-




Δεν υπάρχουν σχόλια: